Tržní cena nemovitosti Zlín

Jaká je cena mojí nemovitosti? To se ptá každý, kdo chce prodat svou nemovitost, nebo o tom uvažuje.

Většina prodávajících na to jde tzv. srovnávací hodnotou, kdy na internetu hledá obdobné inzeráty ke koupi v dané lokalitě.

Pokud vlastním například byt 3 + 1 ve Zlíně, tak se podívám na realitní servery a zjistím, že ve Zlíně se prodává celkem 13 bytů o velikosti 3 + 1 v cenovém rozpětí od 3 – 4,8 milionu. Tak zkusím nasadit cenu někam doprostřed a dám do prodeje svůj byt za 4 miliony. Takto při stanovování uvažuje většina prodávajících.

Tato metoda má ale spoustu nevýhod. Ze statistik jasně vyplývá, že inzerovaná cena a cena uvedená v kupní smlouvě se liší v rámci 5 – 7 procent a taktéž nevidíte celkový čas, věnovaný na prodej této nemovitosti. Tudíž pokud vidíte v inzerci byt 3 + 1 za cenu 4 200 000,- je dosti pravděpodobné, že v rámci uskutečnění obchodu bude dána sleva kupujícímu 200 000,- a v kupní smlouvě bude cena 4 000 000,-

Já při stanovování tržní ceny vycházím z dokonalé znalosti lokality a cenových map. Z cenových map zjistím, za kolik se prodávaly srovnatelné nemovitosti za posledních 12 měsíců. Poté upravuji tržní cenu směrem nahoru, anebo dolů podle následujících kritérií :

U bytů je to forma vlastnictví ( osobní, družstevní), materiál výstavby domu ( cihlový, panelový), zda proběhla rekonstrukce a kdy, patro, okolí domu, náklady spojené s užíváním bytu, revitalizační úvěr.

U domů jde hlavně o umístění domu v ulici ( klidná ulice x dům u hlavní silnice), z čeho je dům postavený ( smíšené zdivo tzv.kotovice, cihla, dřevostavba, Porfix), stáří a technický stav domu, dispozice domu, náklady spojené s vytápěním a tvar a velikost zahrady.

Díky kombinaci znalosti lokality, srovnání inzerátů a cenových map stanovím cenu obvyklou.

Zhotovím promyšlený marketingový plán a strategii, která může v závislosti na nemovitosti, zahrnovat videoprohlídku, virtuální prohlídku, nafocení profesionálním fotografem, inzerci na 40 webových realitních serverech, online kampaně na Facebooku a Instagramu.

Následkem toho bývá prodej za maximální možnou tržní cenu, o 150 000,- a více, než je cena obvyklá.

jiri-daniel-o-mne

Máte zájem o tuto službu?

Chcete prodat svounemovitost?